lördag 26 juni 2010

Trött i huvudet efter för mycket religion.

Nu när jag har läst ut Änglar och Demoner för andra gången är mitt huvud fyllt av religiösa symboler, psalmer, Vatikanstaten, kapell/kyrkor från Rom och mer kunskap om Brödraskapet Illuminati. Mycket trevligt. Man lär sig mycket av Dan Browns böcker! Fast nu är jag trött. Jag har praktiskt taget läst hela dagen, med ett stopp på Storheden. Där köpte jag en tidning om Historia för 80 kr (!) Var det värt det? Ja, som fan. Men mina intressen kommer göra mig luspank en vacker dag. Allmänbildad, men fattig.

Nu finns det dock två till böcker med Dan Brown som jag inte har läst. I cirkelns mitt och Den förlorade symbolen. Känner att jag måste inhandla dom snarast. Ni som inte har läst till exempel Da Vinci Koden eller Änglar & Demoner av honom borde göra det nu. Kanske dock inte om ni inte uppskattar mycket prat om religion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar