lördag 26 juni 2010

Midsommar 2010

Hela familjen plus Bea kom hit runt 14.00 skulle jag tro. Ingenting speciellt hände, förutom att vi käkade en slags förrätt som bestod av räkor, sill och lax och annat, mycket gott. Sedan satte jag mig på balkongen med Bea och drack ett glas rött vin. Smakade inte så gott. Minnesbilder från tisdagen kom ganska snabbt och det blev en rätt unken smak. Men det var nice hur som helst. Sedan tills maten var klar runt 20.00 tog jag och Bea det lugnt. Spelade, pratade lite bok, läste och bara flummade.

Sedan var det middag. Fucking amazing. Oxfilé och potatisgratäng - I shall now die in peace. Efter middagen blev det en riktigt god tårta som Mia gjorde. Trodde inte att jag skulle gilla den, men det var faktiskt snäppet godare än mammas chokladtårta och den tårtan har som varit min favorit ända sedan jag var stor nog för att förstå vad jag käkade för nått. Resten av kvällen gick åt till att prata lite mer bok ibland, flumma och bara ta det lugnt. När alla hade gått och lagt sig gick jag och Bea ut på en promenad till Grusplanen för att prata lite mer bok. Sedan när vi kom hem runt 01.30 slog vi på Van Helsing och kollade på den tills vi somnade.

Vaknade runt 11.30. Satte oss på balkongen och filosoferade ett bra tag. Städade ihop i rummet och sedan for Bea hem till sig. Ikväll ska jag endast läsa böcker och fisa i soffan. Jag vill inte göra någonting annat. Och imorgon blir det Storfors, kommer bli gött det med. Midsommar 2010 blev en mycket godkänd midsommar. Jag hade inte det minsta lust att fara ut och supa mig full. Att supa på högtider har blivit lite överskattat för mig. Jag ids inte göra det. Har jag blivit pensionär? Möjligtvis, men jag mår ju bättre utan alkohol i mitt blodomlopp, så varför förstöra en skön kväll med det egentligen? (För mig alltså. Jag skiter fullständigt i vad andra människor väljer att göra. Hell, skjut heroin och käka sill genom näsan for all I care...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar