fredag 25 juni 2010

Fiske.

Janna och Stefan kom och plockade upp mig runt 20:00 igårkväll. Vi drog direkt till OK för att hitta metmask, men det fanns inte. Så vi for istället till Malmudden för att plocka upp Alice och Nicke, och sedan for vi vidare till ett annat OK. Efter det for vi vidare till Bensbyn och hittade ett ställe där man kunde fiska. Så vi drog fram metspöna och började att fiska. Jag fick upp fyra abborrar och fyra mörtar.

Vi fiskade ett bra tag innan vi packade ihop och for till Donken. Dom käkade, och efter det for vi hem till Hertsön igen. Dom släppte av mig vid mig och jag gick in och kollade på film innan jag däckade. En jävligt godkänd fiskekväll. Fast nästa gång blir det med kastspö, vilket oftast brukar vara roligare. För då kan man fiska gädda. Oh yes! Very well. Nu ska jag ringa ett samtal och sedan ta mig en dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar