lördag 12 juni 2010

min lördag.

Herregud, vilken lång och flummig dag det hade varit idag. Trodde att jag skulle dö när mitt alarm ringde imorse, men det ordnade ju sig. Som sagt, efter ett par klunkar Mountain Dew, Zero och frisk luft blev jag istället till en levande zombie, istället för en död människa. Bra.

Vi blev upphämtade på Centrum 07.45 och då for vi vidare till Kallkällan för att plocka upp Beas mamma och Kolgrim. Sedan fortsatte vi mot Skellefteå. När vi hade kommit dit ställde vi oss i kö för att få in Kolgrim på utställningen. Sedan gick jag och Bea runt och filosoferade ett tag. Fotograferade, flummade och drack Cola från fiket ungefär.

Sedan bestämde vi oss för att ta en promenad in till stan. Så det gjorde vi. Vi kom dit, gick runt och kollade, satt i någon slags park mitt i centrum och hittade en fyndhörna på BOKIA. Varför har inte vi en fyndhörna i Luleå, på Akademibokhandeln? Det luktade härligt mycket damm där, och det var billigt. Men jag köpte ingenting. Stod och fingrade på Linda Skugges dagbok ett tag, men kom sedan på att jag inte är så värst intresserad av hennes liv, så jag sket i det.

Sedan gick vi vilse. Japp, vi lyckades gå vilse i Skellefteå, som är mindre än Luleå. Men vi hittade till MAX i alla fall och där stannade vi för att käka. Dock blev det jävligt pinsamt och virrigt när vi skulle beställa, mer om det senare. Efter maten gick vi tillbaka till Ishallen och promenaden tillbaka SÖG. Det var uppförsbacke 70 % av vägen och motvind. Och vi var trötta. Folk måste ha trott att vi var höga. Jag hoppas att dom trodde det i alla fall, hellre det än att dom tror att vi är efterblivna.

När vi kom tillbaka till Ishallen skulle vi visst fara hem, så vi packade in oss i bilen och började fara hemåt. For till JV-grillen för att dom skulle äta och jag var en god människa och hjälpte en alkoholist som ramlade i trappan till huset vid tågstationen. Efter det skjutsade dom hem mig och jag beställde hem världens klockrenaste väska någonsin. Man planterade även ett träd när man köpte det. Bra Shaw!

Roliga citat från idag:

Bea: "Dom här metallsakerna vill vara i mina underkläder..."

Jag: "Har jag grönska i arslet?!"

Tjej i kassan på MAX: "Vad vill du ha för dip?"
Bea (trött, virrig): "Två cola."

Och min väska:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar