söndag 13 juni 2010

Onödigt sagt.

På kattutställningen satt det 4 personer runt ett bord på fiket och åt mat. En av dom var en dvärg och kvinna. Kvinnan som satt framför henne i bordet satt och sa till henne: "Men.. Vill du inte ha barn? Men det vill du väl? Men då måste du ju skaffa en man! Du måste ju fixa det..." Var det okej att prata så med henne bara för att hon är kortväxt? Nej, det tycker inte jag.

Kvinnan hade aldrig pratat så med en "normal" människa. Ni kanske inte tycker det är lika allvarligt som jag, men jag tycker att det var onödigt och elakt gjort. Kvinnan får väl bestämma själv om hon vill ha barn och när hon ska skaffa barn, när hon själv vill det. Hon måste väl inte sitta och försvara sig och höra när andra tjatar om det? Av det jag hörde verkade det inte som att dom kände varandra speciellt bra heller.

Nä, jag tyckte bara att det lät pissigt av henne. Sedan ska man ju inte heller sitta och säga det till en "normal" människa heller. Vet folk inte vad privatliv betyder, speciellt när man pratar med en okänd människa, som inte känner speciellt bra? Nu kanske kvinnan endast var sjukligt nyfiken, men det känns som att hon endast pratade om det med den andra kvinnan för att hon var en dvärg och för att hon var nyfiken på hur hon tänkte och hade "planerat" sitt liv. Men jag är ju inte säker dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar