söndag 27 juni 2010

Frimurarna:

Visste ni om att Frimurarna finns i Luleå? Jo, ser ni... Precis vid skolorna har dom sin lokal och på toppen vajar en stor flagga med ett blodrött georgskors som symbol. Jag tycker det är ganska coolt. Jag hade gjort mycket för att kunna ta mig in och gå igenom deras hemligheter. För hemligheter är jag hundra procent säker på att dom har. Kanske tusentals hemligheter. Det kanske finns information om brödraskapet Illuminati? Eller kanske om kristna händelser som ingen har hört talas om? Nu exploderar min fantasi ut.

Alice var ju och serverade åt dom för ett tag sedan. Hon var ganska fascinerad över det - vilket jag förstår. Det hade jag också varit. Och att hon berättade åt mig att dom har hemliga rum som inte alla medlemmar får vara i gjorde mig bara ännu mer nyfiken. Att bryta sig in är ganska uteslutet för min del. Jag skulle vara för rädd. Att ansöka om medlemskap är definitivt uteslutet - Jag är inte över 24 år, jag är inte man och jag är inte troende kristen.

Sedan kanske dom helt enkelt bara är vanliga, kristna män som - enligt dom - vill skapa en bättre värld. Man får tolka det hur man vill. Jag väljer att tolka det som att dom talar latin, går runt i kåpor, dricker rött vin, har en cilice runt benen för att känna den smärtan Jesus hade när han korsfästes och läser gamla böcker från 1400-talet. Och så har dom, som sagt, tusentals hemligheter. Som jag vill läsa. So fucking bad.

Nu blev det lite oseriöst. Men jag tycker att det är intressant och spännande att Frimurarna finns i Luleå. I denna lilla stad finns Frimurarna, som sas ha haft ett samarbete med kanske en av världens mest fruktade och respektingivande sekter någonsin - brödraskapet Illuminati.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar