torsdag 24 juni 2010

Ärlighet är viktigt.

Man ska inte ljuga. Det är fult att göra det. Så jag tänker vara ärlig. Jag rökte en cigarett igår. Dra inte efter andan och tyck att jag är värdelös nu. Att jag tog mig en cigarett till ett glas med rödtjut är ingenting jag behöver skämmas över. Jag känner många icke-rökare som unnar sig en cigarett ibland och det är inte farligt. Det förstör ingenting.

Jag har dock lite dåligt samvete. Jag hade kunnat hålla mig, det handlar inte om det. Men jag ville inte hålla mig. Sedan tycker jag att en cigarett på cirka 8 timmar av festande är väldigt duktigt. Om jag inte hade haft självdisciplin hade jag rökt ett helt paket. Vet ni vad? Jag tänker inte ens räkna den där cigaretten. Jag tänker fortsätta min räkning och skita i den. Och jag är fortfarande pepp på att hålla mig innan och efter Slash konsert. 2010s största utmaning, i alla fall för mig.

Jag tycker i alla fall att jag har skött mig jättebra. Jag är jättestolt över mig själv och känner nästan att jag var värd den där cigaretten igår. Det som är mest skönt med detta är att kunna visa till folk att jag visst kan klara av detta. Jag har redan klarat av det. Jag är ingen rökare längre. Jag har slutat röka. Sedan att jag kanske kommer röka en cigarett under en kväll med alkohol ibland - vad gör det om 100 år egentligen? Nej, jag tänker inte tillåta mig själv att ha dåligt samvete, för jag vet att jag är bra ändå och att jag har klarat av det!

Men jag ville bara vara ärlig. Om nu någon ens bryr sig. Nu kör vi en månad till!

1 kommentar:

  1. Äsch en cigg är väl inget! Att du fixade att bara röka EN visar väl ändå på stor karaktär! Jag hade lätt sugit i mig hela paketet! :)
    /mia

    SvaraRadera