torsdag 24 juni 2010

Stora planer för torsdagen:

Jag känner mig som en riktig nörd just nu.

Jag längtar tills imorgon. Inte för att jag ska umgås och fiska, nej då. Jag längtar tills imorgon eftersom jag ska sitta i soffan tillsammans med min bok om religionskunskap och en dosa med snus. Japp, det är alltså därför jag längtar tills imorgon. Vilken tönt jag är! Men fan vad roligt det är. Religion alltså. Finns det någonting som är mer intressant?

I alla fall, vilken fördjävlig dag jag har haft. För det första vaknade jag runt 6.30 och trodde att jag var döende. Min kropp knakade jag rörde på mig. Det sista jag kommer ihåg är att jag pratade med Bea innan hon for, och sedan vaknar jag upp 12.30 och förstår ingenting. Kommer inte ens ihåg att Bea har farit hem för flera timmar sedan. Sedan går jag upp och det enda jag vill är att lägga mig igen, för att somna om ett par timmar. Sedan går alla planer i kras. Sedan har jag kämpat med smärta överallt resten av dagen.

Mitt huvud har vibrerat, mina ben har värkt och jag är så trött att jag kommer svimma när som helst. Ändå tvingar jag mig själv att sitta uppe och filosofera om precis ingenting. Typiskt mig - men vad ska man göra? Imorgon åker Skarelito till huvudstaden för att jobba. Känns konstigt. Jag är med henne praktiskt taget 6 av 7 dagar i veckan. Men jag kommer ner och hälsar på med jämna mellanrum. Så länge jag har råd så kommer jag att boka biljett och komma ner för att liva till fjollträsk lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar