fredag 28 maj 2010

Visst, Flashback är underhållande - men ibland blir man bara mörkrädd.

Det är vissa trådar på Flashback som jag alltid undviker. Dom trådarna handlar oftast om tjejer som har blivit våldtagna av till exempel en irakier eller en afrikan. Helt enkelt en man av ett annat ursprung.

Men nu klickade jag in mig på en sådan tråd. Flashbackarna tycker som vanligt, att tjejen får skylla sig själv eftersom hon borde ha vetat bättre. Som att det skulle vara hennes fel att den irakiske mannen bestämde sig för att våldta henne. Som att han endast våldtog henne på grund utav att han har ett ursprung.

Jag vill inte ens bemöta deras sjuka argument med ett eget. Vad ska man säga egentligen? Det var inte hennes fel. Det var mannens fel - en man som har någonting fel där uppe. En tjej har aldrig sig själv att skylla för att hon blir våldtagen. Förstår dom inte att det är pågrund av sådana som dom som tjejer inte vågar anmäla? Dom vill inte bli anklagade. Dom vill inte bli misstrodda, eller få höra att "dom kanske får skylla sig själva, eftersom att..."

Och mannen våldtog henne inte för att han kommer från Irak. Mannen våldtog henne för att han är sjuk i huvudet. Och han hade lika gärna kunnat vara en svensk, dansk eller fransman. Ursprung har ingenting med saken att göra. Man måste vara gode dum för att tro det. Usch, jag tycker synd om dom. Det är nästan så att man vill sluta läsa Flashback. Inte ta del utav att sådana saker får skrivas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar