fredag 21 maj 2010

Peppar peppar, ta i trä..

Jag börjar bli en aning besviken. (Obs, jag är inte seriös!)

Ska det inte vara svårare att sluta röka än detta? Självklart vill jag inte det. Men jag kommer ihåg att jag ville dö förra gången. Att jag hade kunnat hoppa nedför ett stup, om det betydde att jag fick smaka ett bloss. Nu känner jag ingenting.

Känner mig lugn, och frisk för den delen. Går omkring och luktar hela tiden. Är ni medvetna om hur gott sommaren luktar egentligen? Hur starkt gräset luktar? Ni kanske tycker att det luktar mycket även när ni röker. Men rök inte på 2 dagar och få tillbaka luktsinnet. Det är lite magiskt.

Nä, jag klagar inte. Jag älskar att jag har det lätt. Att jag inte har stora problem som vissa andra har när de slutar röka. Som Katte hörde jag, att hårbotten kliar, halsen kliar och hårbotten blir torr, och en massa andra saker. Jag hade nog inte klarat av det. Så jag är tacksam över att jag inte har några problem alls.

Imorgon är det dag 3, och enligt många betyder det att det värsta ska vara över. I sådana fall säger jag till de nästa veckorna: bring it on. Jag tar ju detta med en liten klackspark. Kanske var jag inte nog målmedveten och säker förra gången? Kanske ville jag inte sluta på riktigt? Kanske vill jag det nu.

Om 24 timmar kan jag andas normalt igen.
(Mina enda abstinensbesvär som är jobbiga är att jag drabbas av huvudvärk. Läste nyss på internet att huvudvärk kan förekomma de 1-2 första veckorna. Well, ska i alla fall försöka att inte ta huvudvärkstabletter.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar