onsdag 26 maj 2010

Höstens kurser är nu beställda.

Så, nu har jag skickat in vilka kurser jag vill ha efter sommaren till min mentor. Jag kommer börja med Matte A och endast göra den kursen först. Jag vill inte ha matte och sedan till exempel Samhällskunskap på samma gång, eftersom jag måste fokusera all tid på matten. Sedan efter matten blir det Franska och Samhällskunskap. Shit, jag längtar nästan dit. Roligt att pröva på någonting nytt! Och den här gången ska jag satsa fullhjärtat på att lära mig det franska språket. Ser det lite som en utmaning för mig själv, eftersom franska språket är riktigt svårt.

Gött. Man kan ju egentligen fortsätta plugga över sommaren, men det känns inte bra att göra det. Jag vill inte riskera att bli skoltrött alldeles för snabbt. Om jag blir det kommer jag prestera dåligt och det är inte bra för betygen. Så 2 månaders ledighet är perfekt. Då kommer man ju tillbaka utvilad, istället för trött och less på att plugga konstant. Och jag undrar om man ska satsa på ett VG i naturkunskapen...? Det kommer ju krävas mycket. Ja, man kan ju alltid försöka fixa ett VG i det om inte annat. Ett G är ju bra det också. Mer än bra.

Ja ja ja, slut på prat om skolan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar