onsdag 26 maj 2010

Detta är dag 6.

Ok, idag har jag varit rökfri i precis 6 dagar. Jag är dagvild och tappade bort mig i räkningen. Så idag är det 6 dagar sedan jag slutade röka och ja, det känns bra. Det var dock svårt att hålla sig igår, när vi var ute och kollade efter spökhus. Men jag höll mig och rökte ingenting. Jag snusade bara och var rätt nöjd med det.

Sedan var jag ganska sugen på en cigarett när jag vaknade idag, men det gick ju över efter 5 minuter. Så förutom det går allting väldigt bra för min del. Jag tror på det, att om man ska sluta, så ska man bara sluta på en gång. Inte hålla på och tjafsa med att dra ner på cigaretterna och sådana saker - helt enkelt bara sluta på en gång. Till och med läkare har sagt att det är bättre att sluta på en gång. Att "trappa ned" endast håller beroendet kvar och att man blir ännu mer frestad. Och 90 % som väljer att sluta rakt av lyckas.

Fast alla för ju såklart göra vad dom själv vill, och vad som känns bäst för dom själv. Men för mig hade det inte fungerat att bara trappa ned. Jag hade till slut glömt att jag höll på att trappa ned, och sedan rökt lika mycket som förut igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar