tisdag 25 maj 2010

The Blower's Daughter

Jag fick precis hem årets skönaste topp med 3/4 ärmar. Tills idag trodde jag att harembyxorna var det skönaste en människa kunde ha på sig. Nej, denna topp slår nog harembyxorna skulle jag tro. Den är bred, luftig, svart och bara väldigt skön. Den och jag kommer nog vara bästa vänner hela sommaren skulle jag tro. Har fått hem en svart och en vit, men jag ska nog köpa mig till en till svart också.

Nu sitter jag och lyssnar på Damien Rice. Gör ingenting speciellt förutom det. Snusar och vickar på fötterna. Funderar på att leta upp någon bok man har glömt att läsa. Eller någon bok som man har läst, vet att den är bra, men man kommer inte ihåg någonting. Som Är detta en människa? av Primo Levi. Jag vet att jag har läst den och att den är väldigt bra; men inte kommer jag ihåg någonting utav den. Konstigt.

Nä, det får fan bli en engelsk novell ikväll. Jag har 2 stycken som jag ännu inte har tagit mig tid till att läsa. Har ju bara läst engelska böcker ett bra tag nu, så jag är inte så sugen att läsa på svenska faktiskt. Och jo, det låter ju lite fucked up det.Aja, nu styr jag kosan mot soffan istället. Vi höres.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar