torsdag 1 juli 2010

Lära sig laga mat.

Medan Frejan ligger och snarkar sött sitter jag och kollar upp olika recept. Jag har bestämt att nu ska jag banne lära mig att laga mat. Jag ska laga - alldeles själv - två maträtter i veckan. Mamma eller pappa får inte hjälpa mig med någonting. Jag hade tänkt börja med Julia Childs franska maträtter, till exempel, Boeuf à la Bourguinonne. Fast det kanske blir alldeles för svårt att göra. Köttet ska ligga i ugnen mellan 3-4 timmar också, och det är oxfilé. Så, jag kanske ska börja med någonting lättare.

Kanske en fiskfilé panerad i rotfruktschips? Eller en basilika- och jordgubbsfylld gös (lät ju tämligen intressant om jag ska vara ärlig...)? Eller Marengokyckling med en sallad till? Fan, det finns ju för mycket rolig mat att göra, och jag är inte heller intresserad av att laga husmanskost. Boring. Eller nä! Jag ska börja med Ratatouille på baugetter som är rostade i olivolja! Jo, det blir det. Jag ska försöka övertala mamma att jag får göra det imorgon.

Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar