fredag 2 juli 2010

Fransk mat är avancerat.

Min Boeuf à la Bourguinonne står och puttrar på spisen just nu. Jag inbillar mig att hela lägenheten luktar Frankrike. Det luktar gott hur som helst, men den är inte klar fören om 3-4 timmar. Nästa gång jag lagar fransk mat blir det definitivt någonting lättare. Hur som helst, hoppas nu bara att detta kommer smaka och att alla tycker om det.

Bea kommer hit om 1 ½ timma kanske. Jag vill bara sätta mig ner på balkongen och prata om M-Z nu. Bli härligt besatt och ivrig. Prata om hur mycket våra liv kan förändras om allting går bra. Jag älskar det. Det finns inget bättre. Gud, vad livet hade varit grått om inte våra fantasier hade exploderat på Åhléns Café den där jävligt kalla kvällen mitt i vintern. Även fast historian har ändrat sig kopiöst mycket, är det fortfarande samma grund som vi fortfarande står på. A är fortfarande den som A blev den där kalla kvällen. I sinnet, såklart. Ingenting annat. Ni fattar inte vad jag snackar om just nu, men det gör ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar