tisdag 8 juni 2010

promenad med loppan:

45 minuters promenad med Loppan i solen. Det var mycket uppskattat. Känns skönt att inte dö av utmattning när man promenerar längre. Förut, när man rökte medan man promenerade, höll man ju på att krevera om man gick alldeles för snabbt. Inte nu längre. Jag tog inte ens med mig snus, bara för att försöka vara lite extra hälsosam. Det ni.

Nu är jag inne. Loppan ligger ute i skuggan på balkongen och sover, han blev ganska utmattad av värmen tror jag. Sedan träffade vi världens argaste katt. Loppan stod och kollade på någonting medan jag fifflade med min mp3. Jag tänkte inte så mycket mer på det och fortsatte att fixa med min musik. Sedan när jag kollar upp igen ser jag hur Loppan står 1-2 meter från en förbannad katt, som spottar, fräser och krökar sin rygg. Oh shit, tänker jag och drar undan Loppan.

Då börjar katten att, snabbt, gå mot oss med krökt rygg. Jag höll på att kissa ner mig. Är det en sak jag inte vill göra så är det att vara i närheten av en förbannad katt. Jag möter hellre en förbannad hund tror jag. Loppan däremot skulle ju börja hoppa/skälla/busa, eftersom Loppan är ganska naiv och tror gott om precis allt och alla. ;-) Men vi överlevde i alla fall. Katten märkte att vi gick, så den satte sig ner under en buske och morrade istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar