måndag 28 juni 2010

Paris, je t'aime!

Jag önskar nästan att mina 3 år på Samhällsvetenskapen kunde ta slut. Jag vill ju åka till Paris nu med en gång! Att det blir 2 veckor i Paris är ganska uppenbart. Det finns så otroligt mycket att se och ta del av i den staden. En helg eller en vecka räcker inte. Det är alldeles för lite tid. Sedan vill man ju ha tid att bara strosa runt och kolla i skyltfönster, på människor, i parker, och om man ska ha tid med det, plus alla sevärdheter som Paris har att bjuda på, räcker inte en vecka. Nej.

När jag och Bea kommer till Paris ska jag (Hoppas nu bara att Bea vill det - men det tror jag nog - hon är lika mycket nörd som jag är)... Se en show på Moulin Rouge, titta på Eiffeltornet, besöka Triumfbågen, besöka Notre Dam, fara till Louvren och se konst, besöka Sacre Couer, strosa runt i Jardin des Plantes Paris, äta middag och dricka rödjut i Quartier Latin, strosa runt i Paris äldsta stadsdel Place des Vosges, besöka det gotiska kapellet Sainte-Chapelle, se Auguste Rodins verk i Musee Rodin, ta en tur som heter Da Vinci Koden (Turen utspelar sig efter Dan Browns populära bok Da Vinci Koden. Där får man besöka alla de viktiga ställena i boken, som Robert Langdon (huvudkaraktär) for till.), vinprovning, bara promenera runt och uppskatta allt fint och mycket, mycket annat roligt.

Jesus. Jag håller på att explodera redan nu. Jag vill fara till Paris med en gång. Men det är ändå tur att det är 3 år kvar, det betyder att man har mer tid på sig att spara ihop pengar, så att man har råd med mycket mer. Men att slösa en massa pengar på sevärdheter är ingenting jag har emot. Jag kommer ju definitivt inte köpa kläder, skor eller någonting liknande. Att fara till Paris för att shoppa kanske är en dröm för många, men för mig är det obegripligt. Shoppa kan man ju göra på H&M i Luleå, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar