fredag 18 juni 2010

Kattjakt 2.0

Tåwe och Loppan kom till mig. Vi satte oss på balkongen och filosoferade ett tag, tills jag hoppade in i duschen och fixade till mig. Sedan satt vi på balkongen ett tag till, tills vi fixade en sen lunch. Sedan gick resten av dagen åt till att käka, färga ögonbryn/fransar, snacka och göra absolut ingenting. Hon drog hem runt 16.00 eftersom hon skulle jobba.

Nu har jag precis varit på ännu en kattjakt. Lillkatten rymde igen. Ägarens mamma och pappa (tror jag) kom över till min balkong för att försöka få tag i henne, men hon ville inte. Så när kvinnan hade gått tillbaka så skulle jag gå ut för att se hur det gick, och då hade lillkatten kommit till våran balkong som vanligt. Så jag tog upp henne och då kom kvinnan tillbaka och tog henne av mig. Ordnat! Hoppas dom hinner bygga klart hönsnätet runt balkongen ikväll.

Nu sitter jag och väntar på att Janna och Stefan ska komma hit. Jag vill knäcka en öl känner jag. Very well, nu ska jag damma av mina kläder och inhalera lite ventolin, så att jag inte dör av min allergi eller någonting annat mindre skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar