fredag 11 juni 2010

23 dagar.

23 dagar sedan jag slutade att röka.

Jag måste säga att jag har börjat bli mer röksugen nu, än vad jag var i början. Men det är mest efter maten och när jag dricker öl som jag känner ett sug efter cigaretter. Men jag håller mig ju, så det gör ingenting. Att jag har kunnat dricka öl 2 ggr utan att röra en cigarett är någonting jag är grymt stolt över. Ska ju dricka ikväll också, och jag ska försöka att inte röka någonting. Det har ju gått bra dom andra gångerna, hoppas att det går lika bra ikväll.

Jag känner mig friskare, jag har ett bättre smak- och luktsinne, jag har fått bättre hy, jag är piggare och jag har fått lite bättre kondition. Jag håller inte på att dö av ansträngning när jag ute på promenader längre och jag stinker inte gammal rök längre. Fördelarna väger ju snabbt upp mot nackdelarna. Nackdelarna är väl att man saknar det ibland. För dom tog ju upp en stor del av min vardag - det känns konstigt att så pass många vanor har försvunnit. Röka i telefon, röka efter maten, röka på morgonen, röka när man är arg, röka när man är glad, röka när man är stressad, röka när.. Ja, ni förstår min poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar