torsdag 27 maj 2010

Fransk film med Louis Garrel

Jag blev sugen på att se filmer med Louis Garrel igår. Jag hade redan sett The Readers med honom, men han har ju även gjort en bunt med franska filmer. Så jag laddade hem Les Chansons d'Amour igår och såg den. Första halvan såg jag utan text, och fattade ingenting. Konstigt nog var filmen väldigt bra ändå. Sedan hittade jag engelsk text och kunde se klart filmen och förstå vad den egentligen handlade om. Allt i allo; Louis Garrel är faktiskt en grymt duktig skådespelare.

Jag kan dock inte bestämma mig om den var fantastisk eller helt enkelt bara konstig. Fransmän förvirrar mig; största delen av deras filmer är faktiskt konstiga och svåra att förstå. Men nu har jag laddat hem ett par till och det verkar rätt lovande;







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar