fredag 2 juli 2010

Mutanternas återkomst

Jag får panik varje gång jag är ute med hunden. Det är hemska småkryp överallt. Nu är jag inte vanligtvis rädd för dom normala krypen, men jag har blivit attackerad av mutanter 10-11 gånger idag. Och jag har bara varit ute två gånger. Det var en jävel som vägrade att lämna oss i fred nu på den senaste promenaden. Det var en slags fluga, men problemet var att den var cirka 2 cm stor.

Det största jag har sett. Jag och Freja började springa runt i cirklar mitt på vägen. Freja fattade ju ingenting - hon trodde att jag busade och blev överlycklig för att hon fick springa lite. Hon förstod ju inte att detta handlade om liv eller död. Dock försvann mutanten efter ett tag. Alltså jag går inte ut något mer idag. Tur att Stefan kommer och hämtar Freja om ett litet tag.

Inte för att jag vill ha hem Freja, utan för att... Jag vill inte döden dö på nästa promenad. Vad händer med dagens kryp? Det är bara mutanter ute. Förutom humlorna. I början av sommaren var dom sjukt stora, men nu har alla krymp till 0,5 cm. Sött, väldigt sött. Hur som helst, nu ska jag ta en dusch istället. Det blir att prata bok ikväll. Jag är pepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar