lördag 19 juni 2010

The world is waiting for the sun.

Nyss hemkommen. Jag följde med mamma och Mia till Storheden för att handla mat. Jag fick med mig svart hårfärg, så ikväll blir det att färga håret. Jag skulle ju egentligen först färga det blont över sommaren, så att jag slipper färga utväxten hela tiden. Men det kändes alldeles för jobbigt. Sedan skulle jag färga det brunt istället. Men då skulle jag ändå vara tvungen att avfärga det, och det kändes jobbigt. Plus att jag kommer ändå gå tillbaka till svart på en gång. Så det är lika bra att fortsätta vara svarthårig.

Blä, det regnar och blåser ute. Inte alls roligt. Var ju skönt med stekande sol igår för en gångs skull, och nu måste det vara kallt och regna ute. Den svenska sommaren. Very well, det luktar i alla fall gott ute. Och jag har köpt ingredienser till en klimatsmart bodyscrub utan kemikalier och andra dåliga saker för både kroppen och miljön. Mycket simpelt, du blandar bara ihop olivolja och socker till en smet, sedan skrubbar du kroppen med det och det ska tydligen vara jättebra! Så det ska jag smeta ihop ikväll och börja använda. Sedan, om jag har kvar ricinoljan, ska jag blanda ihop det med olivolja och använda till ansiktet som tvätt. Zero kemikalier - bäst resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar