söndag 13 juni 2010

Pinsamt läge.

Jag började precis tänka på en ganska pinsam sak som hände mig på högstadiet. Jag satt utanför skolsköterskan och skolkuratorns kontor och väntade på att Alice skulle sluta hemkunskapen. Då kommer det in två snubbar som jag kände och frågade om jag kunde knacka på hos kuratorn och be om två kondomer, eftersom dom inte vågade.

Så jag ställde upp och knackade på.
Jag: Hej, kan jag få två kondomer?
Kuratorn: Ja, visst.
Jag: Tack.
Kuratorn sticker ut huvudet och ser oss alla tre: Jaha, ni ska inte komma och prata ett tag?
Jag: Ehm, jag vet inte... Nae, öh...
Kuratorn: Jo, kom in nu ett tag.

Så vi blev intvingade. Sedan var vi tvungen att sitta och prata med henne i runt 20-30 minuter, om allt från sex, droger och alkohol. Låt mig säga att det var jävligt pinsamt att göra det. Det var sista gången jag smugglade kondomer till någon, eftersom konsekvenserna av det verkar bli jävligt fucked up och pinsamt. Och ja, jag var ju inte direkt bästis med snubbarna, vi gick bara på samma skola och råkade känna människor i samma "klick", så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar