torsdag 10 juni 2010

En lista, eftersom jag har ingenting annat att göra:

1. Hur gammal är du om fem år? 24 år gammal.
2. Vem var den senaste du träffade? My mother.
4. Vilken var den senaste film du såg? First Daughter.
5. Vem ringde du senast? Behalainen!
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Lever du?" till Skarelito.
7. Vad är dagens planer? Nörda Sims, plugga naturvetenskap, leta bilder/skriva.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa är både roligare och bekvämare. Men om det är en människa jag knappt känner skickar jag helst sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? För kanske en timma sedan.
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna, med en touch av gul faktiskt. Ja, jag kollade nyss.
12. När vaknade du idag? 13.10...
13. Har du någon gång hittat en katt? Nä, inte direkt.
14 Vilken är din favoritplats? Hemma eller borta? Hemma, i mitt rum.
15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? 29 år gammal... Förhoppningsvis sitter jag och skriver bok tillsammans med Bea och har precis kommit hem från ett volontärarbete i Afrika och klagar högt till Bea att jag har en deadline om kriget i Afghanistan om 14 dagar och att jag måste flyga dit för att samla ihop nog mycket info till en story, eftersom jag är en välbetald krigsjournalist/fotograf. Hahaha.
17. Vad skrämde dig som barn: Mycket. Jordens undergång, hajar, häxan i Narnia, etc.
18. Vem fick dig att skratta senast? Tåwe.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, varför skulle jag vara det? Jag äger redan 51 stycken.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar och stationär.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med kläder. Helst pälsar jag på mig så pass mycket att jag kan ligga med öppen balkongdörr så att rummet kan bli iskallt. Jag hatar att svettas.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 3 som jag sover med och 8 stycken som jag har som dekoration.
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Jag önskar att jag kunde gå barfota hela tiden.
25. Är du social? Nej.
26. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerrys, Twister, Päronsplitt, 88:an.
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa jorden runt.
28. Tycker du om kinamat? Ja, men jag blir mätt för snabbt på det.
29. Tycker du om kaffe? Latte är gott, ibland. Annars är det inget speciellt.
30. Vad dricker du till frukost? Jag brukar inte äta frukost.
31. Sover du på någon särskild sida? Jag brukar lägga mig vänd mot datorn, och sedan vända mig mot väggen när jag håller på att somna.
32. Kan du spela poker? Ibland.
33. Tycker du om att mysa? Nej, inte direkt.
34. Är du en beroendemänniska? Nej.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Sid Vicious? Kikki Danielsson? Fast dom känner jag ju inte.
36. Vill du ha barn? Nej.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, och olika fraser/meningar/ord på franska, spanska, tyska, ryska, arabiska, italienska.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
39. Föredrar du havet eller en pool? Havet.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker.
41. Äger du dyra smycken? Nej.
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Vitlöksbröd som endast smakade salt.
43. Vem är den roligaste människan du känner? Alla mina vänner är roliga människor.
44. Välj ett ärr på din kropp? Har ett 0,5 cm ärr vid mitt högra öga. En blomkruka ramlade ner där när jag var liten.
45. Vad har du för ringsignal? There's a light that never goes out med The Smiths
46. Har du kvar kläder sen du var liten? Nej, jag tror inte det.
47. Flirtar du mycket? Nej.
48. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma i mitt rum.
49. Kan du byta olja på bilen? Har aldrig försökt. Men nej, jag kan nog inte det.
50. Har du fått fortkörningsböter? Jag har ingenting att få det med. Jag äger inte ens en cykel.
51. Vilken var den senaste bok du läste? Håller på att läsa en med Dennis LeHane nu.
52. Läser du dagstidningen? Ja, ibland.
53. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.
54. Dansar du i bilen? Ja, lätt.
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? RIX FM tror jag.
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Meningslösa meningar medan jag väntade på att mitt spel skulle laddas klart.
57. När var du i kyrkan senast? När min bror gifte sig.
58. Vad ska du göra nu? Snusa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar