lördag 22 maj 2010

En lista innan jag somnar:

Lovar du att vara ärlig? Ja, jag behöver inte ljuga om någonting.

Du heter: Elin, men det räknas inte.

Smeknamn: Ok, man kan säga att jag heter Shaw, men kallas för Elin. Logiskt? Nej.

Låt som när du är ledsen sörjer till? Jag brukar inte sörja till låtar längre. Man drar ju sig bara längre ner i det träsket. Sedan ligger man där och kravlar och tycker synd om sig själv. Jag brukar lägga mig och sova bort det. Eller bara stirra rakt ut.

Beroende av: Snus, musik, Google, böcker, film och Flashback Forum.

Vem behöver du mest just nu: Ingen speciell. Mina vänner behöver jag alltid, men det är ju rätt uppenbart.

Vad tror folk om dig? Folk tror nog att jag är dryg, för att jag väljer att inte prata med dem. Men jag är inte speciellt dryg faktiskt. Om man lär känna mig håller jag aldrig käften, faktiskt.

Stämmer det? Nä, oftast inte. Alla har väl sina dåliga dagar.

Vad får du oftast komplimanger för? Jag vet inte riktigt. Allt från ögon till hår.

Vad säger du för att imponera på någon? Imponera på någon? Varför ska man försöka imponera på någon?

Hur imponerar man på dig? Om man är nörd och har en förkärlek till film, böcker och politik blir jag ganska imponerad. Men oftast räcker det med att man är trevlig och inte alldeles för IQ-befriad. Kör du Mercedes Benz och snackar om bas kommer det dock ta ett bra tag innan jag tycker om dig.

Brukar du skratta för dig själv? Ja, all the fn' time.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Slash var med i ett program, det slutade nu dock"

Var bor du? Lerbäcken alias Snorbäcken, Bäckish, Albanbäcken etc.

Trivs du där: Ja, det är ju rätt fint, och 5 m från Hertsön. Men det kan vara lite för "Desperate Housewives" för min smak ibland har jag märkt.

Äger du några converse: 5 par, fast bara ett par är äkta converse.

Sprit, cider, vin eller öl: Rödtjut, Riesling eller en kall öl.

Brukar du bli för full: Nej, inte nu längre. Jag vet inte vad det beror på... 1) Jag verkar ha en ofrivillig spärr 2) Jag har börjat dricka mycket vatten och 3) Jag tycker det är obehagligt att vara full; det är inte värt det längre.

Vad har du för mobil operatör: Halebop. Som alla andra.

Är du allergisk i mot något: "I mot något"? Ja, katter, labradorer, kiwi, damm, lite myggor, hyacinter, speciellt hundfoder, en speciell chipssort och säkert något till som jag inte kommer på. Ja, jag har lätt astma också.

Har du haft sex idag: Nope.

Nästa mål i ditt liv: Nästa mål i mitt liv... Ja du, jag har ingen aning faktiskt. Att gå ut Samhällsvetenskapen med bra betyg skulle jag tro. Sedan berättade Janna att det finns en volontärutbildning på 1 år i Älvsbyn - jag funderar på att gå den efter gymnasiet! Skulle vara roligt att testa det. Annars vet jag inte. Jag försöker ta dagarna som de kommer.

Hur svarar du i mobilen: Det beror på vem det är som ringer mig.

Vem ringde du senast? Ballis.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: "Jag kommer till dig senare"

Antal timmar sömn inatt: 9-10 timmar, drygt.

Sov du ensam: Jepp.

Brukar du komma i tid: Ja, oftast. Men jag är tidsoptimist, så jag är oftast ute alldeles för sent. Men jag hinner dock oftast komma fram i tid.

När mår du bra: När jag är med familj eller vänner. Eller för dessa småsaker i livet. Att sitta på en gräsplätt en hel dag och stirra kan göra mig onormalt glad ett bra tag.

När blev du fotad senast: Gårdagskvällen.

Hur känner du dig nu: Neutral.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, men man försöker ju vara rätt färgglad ibland. Jag vet dock inte om jag lyckas med det.

Vad tycker du om fötter: Fötter är fötter. Inte sexiga och inte äckliga.

Vad saknar du: Jag saknar ingenting just nu.

Hade du en bra kväll igår: Ja, vi pratade ju bok.

Favorit dryck på morgonen: Vatten.

Rakar du benen: Nu på sommaren blir det ju att man gör det. På vintern skaffar jag mig en redig vinterpäls. Ett eget ekosystem ovanför anklarna. Fint.

När brukar du oftast gå och lägga dig: När jag blir trött.

Är du blyg? Ja, alla är väl det ibland skulle jag tro. Men oftast har jag bara ingenting att säga - och då säger jag ingenting. Att tomprata är ingenting jag tycker om att göra.

Sysslar du med någon idrott: Pah, nej inte direkt. Jag springer inte ens till bussen.

Vill du hellre ha mail än brev: Mail går ju snabbare, men brev är ju personligare.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej.

Har du spytt offentligt: Ja, men det var ett mycket bra tag sedan. Kanske 4 år sedan. Min andra fylla på Piteå Dansar och Ler, ensam utanför en affär.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Jag hade kissat utomhus, runkat, gått utan tröja och bara sett vad jag kom undan med. Haft sex med en tjej? Nej, knappast. Man är väl fortfarande tjej mentalt? Det hade ju känts väldigt fel att ha det.

Är du nöjd med ditt liv: Ja, men det går upp och ner. Jag längtar för mycket ibland. Att leva i nuet är fan lättare sagt än gjort.

Är du bortskämd: Inte direkt. Som sladdis är väl man mer bortskämd än vad syskonen är; men nej, det vill jag inte påstå att jag är.

Vad gör du i morgon: Jag far någonstans med mamma och min moster. Sedan på kvällen är det osäkert. Skräckkväll hemma hos Janna och Stefan?

Vad är det värsta du vet? Rasism, nazism, trångsynthet, falska människor och människor som tror sig vara "perfekta" och "inte alls falska eller oärliga" när dem i själva fallet är bland de värsta.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Oftast inte mycket alls, eftersom jag inte har pengar.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Jag anser att Slash och Nikki Sixx (och många andra stjärnor) är bra förebilder. De visar ju att man kan komma ur ett beroende och att man kan överleva, även fast det känns som att allt är åt helvete. En eloge till dem!

Vad längtar du till? Getaway Rock Festival 2010 och en fin vecka i Gävle!

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, det tycker jag. Visst, skavanker finns det ju alltid, men jag bryr mig inte. Jag anser att mina vänner är de bästa vännerna, punkt slut.

Vad använder du för shampoo? Det min mamma köper.

Vad är det finaste du fått? Jag har fått mycket fint.

En speciell dag du minns: Wow, hur ska man välja? Jag minns mycket, både bra och dåligt.

Hur gammal är du: 19 år.

Tycker du om någon just nu: Jag tycker om väldigt många människor, men inte på det sättet.

Om fem månader: Är det oktober och jag pluggar, skriver bok, snusar, tar vara på mina dagar, är med vänner och dricker Coca-Cola Zero.

Du samlar på: Ingenting. Böcker och filmer kanske.

Gröna eller röda äppeln: Röda. Från Frankrike eller Holland. Ja, jag är noga.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Oftast ingen. Jag tycker inte om att släppa över mina problem på andra - jag känner mig oftast jobbig.

Gillar du golf: Nej. En överskattad "sport".

Vilken tid gick du upp idag: Runt 11:20

Har du sovit i din egna säng inatt: Japp.

Har du strumpor på dig nu: Nej.

Är det okej att gråta: Klart det är.

När grät du senast: Jag har ingen aning. Det var ett bra tag sedan.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Vinka adjö till Sverige och fara iväg.

Bär du glasögon eller linser: Nej. Skulle säkert behövas dock.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: När jag vaknar.

Har du piercing: Labret.

Vill du gifta dig: Nej - varför ska jag betala för att visa min kärlek till någon?

Vill du ha barn: Nej.

Solar du ofta: Nej, det är ingen idé, jag kan ändå inte bli brun.

Är du bra på att laga mat: Hahaha, knappast. Allt jag rör vid går åt helvete.

Är du flygrädd: Har blivit det.

Hur vig är du: Som en elefant med femton kylskåp på ryggen.

Är du musikalisk? Jag vet inte. Är jag det?

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.

Vilken är din favoritglass: Ben & Jerrys, Twister, 88:an, Päronsplitt.

Tror du på ett liv efter döden: Jag hoppas.

Tycker du om sushi: Det är inte oätbart, men jag kommer aldrig att betala pengar för det. Plus att man luktar skit.

Vad äter du helst när du ser på film: Chips.

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.

Har du tandläkarskräck: Nej, jag är ju där hela tiden, jag har blivit van.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Det varierar.

Vilken ögonfärg har du: Gröna.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja.

Biter du på naglarna: Nej.

Hur ofta tränar/motionerar du: Aldrig.

Senaste låt du hörde: Carla Bruni - Ta Tienne


Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar